Zakázková výroba mostních nosníků MK-T; PETRA
41 Litice
Technické podmínky dodací
Prohlášení o vlastnostech
Obchodní značka | Rozměry (cm) | Hmot. (kg) | ||
---|---|---|---|---|
L | B | H | ||
ZV 010 | max 3000 | 40 - 197 | 60 - 165 | max 70 000 |
Použití:
* – dle projektové dokumentace, bez omezení
Nosníky MK-T (MK-T ČD) jsou navrženy pro nosné konstrukce silničních, dálničních a železničních mostů.
Nosník MK-T má tvar písmene „T“. Svislá stojina je nahoře ukončena konzolovitě vyloženými bednícími deskami, tzv. křídly. Sklon horních bednících desek je možné přizpůsobit příčnému sklonu vozovky. V případě, že je most opatřen nadpodpěrovými monolitickými příčníky, jsou konce nosníků bez křídel.
Variabilita nosníků MK-T umožňuje provádět spřažené nosné konstrukce systému beton/beton pro:
– silniční a dálniční mosty o jednom poli, při délkách nosníků do cca 36,0 m vcelku, při větších délkách ze 2 až 3 dílů s možností provádění náběhů přímých nebo parabolických
– silniční a dálniční mosty o více polích, prováděné jako spojité konstrukce
– železniční mosty o jednom nebo více polích
– zakrytí hloubených tunelů, stanic metra a jiných podzemních konstrukcí s možností provedení vějířovitého uspořádání
– vazníky pro zakrytí velkých ploch (garáže, sklady aj.)
– lávky pro pěší o jednom nebo více polích
– opěrné zdi
Nosníky MK-T a MK-ČD (pro jednokolejné a vícekolejné mosty železničních tratí) nahrazují dříve používané nosníky řady
KA-73 a I – 73 (I – 90). Výrobce na požádání poskytne podklad pro projektování, popř. realizační dokumentaci sám zajistí.
Mimo uvedené typy mostních nosníků lze na základě projektové dokumentace vyrobit i nosníky typu VSTI, PETRA a dalších tvarů T, IT a I.